Vilkår for behandling af personoplysninger i AL Finans
Senest opdateret juli 2025.
Disse vilkår gælder for AL Finans’ behandling af dine oplysninger (”personoplysninger”). AL Finans er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, der fremgår af disse vilkår.
Disse vilkår beskriver, hvordan og hvorfor AL Finans behandler dine personoplysninger og hvorledes vi opfylder de relevante krav på området.
Hvem behandler dine personoplysninger?
Det er AL Finans, Sluseholmen 2, 2450 København SV, der påtager sig rollen som ’dataansvarlig’ når du som kunde eller potentiel kunde interagere med AL Finans og foranlediger en behandling af dine personoplysninger.
Det er derfor AL Finans, som du skal kontakte hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine oplysninger, eller hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som f.eks. retten til indsigt eller retten til dataportabilitet.
Hvis du har spørgsmål til AL Finans behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os ved at skrive til jura@al-finans.dk. AL Finans har desuden udpeget en databeskyttelsesrådigiver som kan kontaktes via dpo@al-bank.dk.
Vores retsgrundlag for at behandle dine personoplysninger
AL Finans behandler personoplysninger basereret på følgende grundlag:
- Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a (Samtykke)
Hvis det vurderes, at AL Finans ikke har hjemmel til at behandle dine oplysninger på andre grundlag, vil AL Finans anmode om dit samtykke til at foretage specifikke behandlinger af dine oplysninger. Dette kan f.eks. være ved tilmelding til nyhedsbreve eller anden direkte markedsføring. - Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (Opfyldelse af kontrakt)
De fleste af de personoplysninger som AL Finans behandler om dig, sker på baggrund af at opfylde de aftaler, som du har indgået med AL Finans. Dine personoplysninger kan f.eks. være nødvendige i forbindelse med indgåelsen af en leasingaftale eller ved optagelsen af et billån. - Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c (Retlig forpligtigelse)
Da AL Finans er underlagt en række lovgivninger, herunder specifikt for den finansielle sektor, har AL Finans en retlig forpligtelse til at indhente og opbevare en række oplysninger om dig. Dette er f.eks. bestemt i hvidvasklovens kapitel 3, der stiller krav til, at vi har et fyldestgørende kendskab til dig som kunde.
Disse oplysninger vil du ofte skulle afgive i opstarten af dit kundeforhold hos AL Finans, men de kan også løbende blive indsamlet og efterspurgt hos dig. (1) - Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (Legitim interesse)
AL Finans vil i nogle tilfælde have en interesse i at behandle personoplysninger i forbindelse med AL Finans almindelige drift. I disse situationer vil AL Finans foretage en afvejning af, hvorvidt AL Finans saglige interesse overstiger den registreredes interesse i forhold til den påtænkte behandling. - Databeskyttelsesforordningens artikel 9 (Følsomme personoplysninger)
En særlig type personoplysninger kaldes for 'følsomme personoplysninger'. Der er specifikke betingelser for behandlingen af disse oplysninger, og AL Finans bestræber sig på at undgå at behandle denne type personoplysninger i videst muligt omfang.
Oplysningerne inkluderer blandt andet medlemskab af fagforeninger, politiske overbevisninger samt helbredsoplysninger. Når det undtagelsesvist er nødvendigt at behandle disse oplysninger, sker behandlingen som hovedregel på grundlag af dit samtykke eller for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare et retskrav, jf. forordningens artikel 9, stk. 1, litra a og f. - Databeskyttelseslovens § 11 (Personnumre)
Behandlinger omfattende personnumre sker med hjemmel i databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1 samt nr. 4, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 9. Disse bestemmelser giver AL Finans mulighed for at behandle personnumre, når det følger af lov, eller såfremt de skærpede krav i forordningens artikel 9, stk. 2, er opfyldt.
(1) AL Finans er blandt andet underlagt følgende reguleringer: Lov om forbrugslånsvirksomhed, Hvidvaskloven, Skatteindberetningsloven, Bogføringsloven og Databeskyttelsesloven,
Hvilke typer af oplysninger behandler vi om dig
Når du interagerer med AL Finans, kan flere forskellige typer af oplysninger blive behandlet. Disse kategorier af oplysninger omfatter:
- Identifikationsoplysninger, i form af navn, personnummer og legitimation i form af f.eks. pas og kørekort.·
- Kontaktoplysninger i form af adresse, telefonnummer og e-mail.
- Økonomiske og finansielle oplysninger, som aktiver, gæld, indkomst, kreditvurderinger mv.
- Følsomme oplysninger, i tilfælde af du er en politisk eksponeret person. Dette kan blandt andet inkludere politisk overbevisning eller fagforeningsmæssigt tilhørsforhold.
Derudover behandler vi oplysninger om eventuelle offentligt kendte strafbare forhold som kunder, eller kunderelationer måtte være tilknyttet. Dette gør vi for at leve op til reglerne for forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og terrorfinansiering. - Øvrige oplysninger som fremgår af din kommunikation til AL Finans.
- Oplysninger om dit brug af vores digitale platforme.
Vores formål med at behandle dine personoplysninger
AL Finans behandler som en del af sin drift personoplysninger til flere forskellige formål. Her kan du finde behandlingsformål, sammen med de behandlingsgrundlag som behandlingen af dine oplysninger sker på baggrund af.
- Når du ønsker at blive kunde hos AL Finans, skal vi indsamle en række oplysninger om dig. Dette inkluderer blandt andet identifikationsoplysninger, kontaktoplysninger og økonomiske oplysninger. Disse oplysninger skal vi indsamle for at efterleve reglerne i særligt hvidvaskloven. Vores behandlingsgrundlag er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c. For behandling af personnumre er vores behandlingsgrundlag databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr 1.
- I forbindelse med kundeservice og almindelige drift herunder administration af dit kundeforhold, registrering i systemer, kreditvurderinger, gældshåndtering, inkasso og klagebehandling vil AL Finans behandlingshjemmel være artikel 6, stk. 1, litra b, litra c samt litra f, da behandlingen er nødvendig for at efterleve de aftaler, som du har indgået med AL Finans samt gældende lovgivning for finansielle virksomheder.
- Både før og efter indgåelse af et kundeforhold med AL Finans, kan du kontakte AL Finans med spørgsmål og i den forbindelse videregive information, som ikke er nødvendig for vores efterlevelse af særlovgivning eller kontrakt, men grundlæggende er nødvendig for, at vi kan besvare din henvendelse. Vores retsgrundlag er i disse situationer 6, stk. 1, litra f, da vi vurderes at have en legitim interesse i at behandle oplysningerne.
- I forbindelse med at vi behandler dine personoplysninger med henblik på markedsføring, f.eks. ved udsendelse af nyhedsbreve, vil det som det klare udgangspunkt ske på baggrund af dit samtykke jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a. Såfremt der er tale om meget begrænsede behandlinger, kan dette undtagelsesvist ske på baggrund af AL Finans legitime interesse jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Profilering
AL Finans foretager i visse tilfælde profilering af dine personoplysninger, f.eks. ved automatisk analyse af dine økonomiske forhold og præferencer.
Dette sker, hvis AL Finans f.eks. skal lave en lovpligtig kreditscore (hvor kunderne tildeles en karakter ud fra fastsatte økonomiske kriterier, for at vurdere AL Finans’ økonomiske stabilitet), kreditværdighedsvurdering (hvor AL Finans vurderer kundens samlede gæld, indkomst og udgifter for ud fra lovgivningsmæssige krav at vurdere, om kunden har råderum i sin økonomi til at betale de konkrete ydelser)
Automatiske afgørelser
AL Finans anvender i visse tilfælde automatiske afgørelser. Det gør vi i de tilfælde hvor:
- et angivet CPR-nr. ikke kan genkendes i CPR-registret,
- hvis en kunde er registreret i visse advarselsregistre og/eller hos kreditoplysningsbureauer,
- eller hvis der på en person er registreret udlæg.
Du har i disse tilfælde mulighed for at få indsigt i hvordan afgørelsen er truffet og konsekvenserne af behandlingen, og du har mulighed for en manuel behandling af den automatiske vurdering.
Hvordan indsamler vi dine personoplysninger
AL Finans modtager og indsamler personoplysninger på forskellige måder, når du kommunikerer med os. Disse omfatter:
- Når du indsender os oplysninger inden, du bliver kunde hos AL Finans
- Oplysninger som du giver os i forbindelse med dit løbende kundeforhold hos AL Finans
- Når du benytter AL Finans’ digitale platforme og portaler
- Hvis du deltager i kundeundersøgelser og andre kampagner
Vi indsamler desuden en række oplysninger fra tredjeparter, hvilke omfatter:
- Det Centrale Personregister (CPR-kontoret) samt andre offentligt tilgængelige registre. Vi behandler oplysningerne med henblik på identifikation og for at tjekke rigtigheden af vores personoplysninger
- AL Finans modtager oplysninger om dig fra koncernselskaber og samarbejdspartnere, herunder pengeinstitutter og udbydere af digitale betalingsløsninger.
- AL Finans indhenter oplysninger om dig fra kreditoplysningsbureauer, advarselsregistre og fra SKAT i forbindelse med at kreditvurdere dig inden, du bliver kunde og eventuelt også løbende i kundeforholdet.
- Er du erhvervskunde, indhentes oplysninger om virksomhedens CVR.nr., juridiske form, den kontrollerende ejerkreds, ledelsen og tegningsreglerne, oplysninger om virksomhedens reelle ejere samt opslag af virksomheden og de forskellige tilknyttede personer i forskellige databaser.
- Andre enheder i AL Finans koncernen, såfremt du har givet samtykke eller det følger af lovgivning.
Med hvem dele vi dine personoplysninger
Vi deler oplysninger med følgende parter:
- Forskellige offentlige myndigheder, når vi er forpligtet til dette ved lov. Dette omfatter blandt andet Datatilsynet og Finanstilsynet som led i deres tilsynsvirksomhed. Videregivelse kan desuden ske som følge af retskendelser eller forespørgsler fra politiet, fogedretten eller andre myndigheder, som anklagemyndigheden og National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK).
- AL Finans udveksler oplysninger internt i koncernen og med eksterne samarbejdspartnere, når der er mulighed for det i lovgivningen, f.eks. i henhold til hvidvaskloven, hvis du har givet dit samtykke, eller behandlingen er nødvendig for at forfølge en legitim interesse.
Dette inkluderer deling af kreditmæssige oplysninger internt i koncernen, og at vi slår dine oplysninger og/ eller den finansierede genstand op i forskellige databaser for at overholde kravene i lovgivningen omkring forebyggelse af hvidvask og finansiering af terror, opfylde kravene om kreditværdighedsvurdering, samt vurdere om du/virksomheden i øvrigt opfylder vores kreditmæssige krav. Vi indhenter i denne forbindelse også detaljerede oplysninger om din økonomi, fra din bank, skatteforvaltningen og gennem en ekstern systemleverandør. Dette vil ske på baggrund af opfyldelse af kontrakt eller alternativt dit samtykke. - Samarbejdspartnere i forbindelse med tilbud om tilkøb af forsikringer. Endvidere udveksles personoplysninger, herunder oplysninger om cpr-nummer, samt oplysninger om eventuelle præmierestancer og skader med det forsikringsselskab, hvori udstyret, der er finansieret eller ejet af AL Finans, er forsikret og/eller AL Finans har noteret panthaverdeklaration. Disse kategorier af oplysninger kan desuden udveksles med det forsikringsselskab, hvori AL Finans måtte have tegnet panthaverinteresseforsikring. Vi vil også videregive dine oplysninger til det forsikringsselskab vi samarbejder med, hvis du i forbindelse med en leasingsaftale har tilvalgt forsikring.
- Misligholder du dine forpligtelser over for AL Finans, kan AL Finans indberette dig til kreditoplysningsbureauer og/eller advarselsregistrer.
- Oplysninger kan også blive delt med AL Finans egne advokater, revisorer og konsulenter, der vil handle som enten selvstændige dataansvarlige eller en som en del af AL Finans.
- Såfremt det er relevant for opfyldelse af aftalen eller behandlingen er nødvendig for at forfølge en legitim interesse, videregiver vi personoplysninger til leverandøren/forhandleren af køretøjet.
- For at kunne opfylde vores aftaler, f.eks. hvis du har bedt os overføre et beløb til andre, for at kunne tilbagebetale beløb mv., så videregiver AL Finans de oplysninger, som er nødvendige for at identificere dig og gennemføre aftalen, herunder til vores egen bank.
- For at gennemføre aftalen og kundeservice løbende er det desuden nødvendigt at lagre personoplysninger, kopi af aftaler, dialog mv. i forskellige IT-systemer, hvorfor data også videregives til leverandørerne af de forskellige systemer.
- Såfremt der er afgivet kaution for forpligtelserne i henhold til en aftale indgået med AL Finans, kan oplysning om aftalens forløb, herunder om eventuel misligholdelse, videregives til kautionisten.
- Hvis du som forhandler er medlem af vores loyalitetsklub, videregiver vi oplysninger til vores systemudbyder, der faciliterer medlemskabet af denne klub.
- Hvis du som erhvervskunde går konkurs eller du som privatkunde går bort, vil vi videregive personoplysninger til skifteretten, bobestyrer mv.
- Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil dine oplysninger blive behandlet hos vores leverandør af IT-system, der håndterer administrationen af nyhedsbrevene.
- For at udsende tilfredshedsmålinger vil AL Finans videregive dine oplysninger til leverandøren af IT-system, der foretager disse undersøgelser.
- Når du benytter vores hjemmeside, vil vi videregive personoplysninger om dig videre til et analysebureau.
- Derudover kan vi, efter aftale med dig, videregive dine personoplysninger i forbindelse med erhvervsleasing til andre leasingudbydere, der kunne være relevante.
- I forbindelse med opsigelse/udløb af en leasingaftale, vil vi videregive personoplysninger til auktionssite, hvor køretøjet eventuelt vil blive solgt.
- Hvis det skulle være relevant at inkludere dig på vores sociale medier i forbindelse med din kundehistorie, anmeldelse eller deltagelse i konkurrence eller lignende, vil du først blive hørt om dette. I denne forbindelse vil dine personoplysninger blive videregivet til det sociale medie.
Overførelser til tredjelande
AL Finans har en række forretningspartnere placeret i tredjelande.
Dine oplysninger kan derfor, udover at blive behandlet af vores forretningspartnere i EU/EØS, blive behandlet i enkelte lande, som er opført på Europa-Kommissionens liste over sikre tredjelande eller blevet underlagt standardkontraktbestemmelser sammen med implementering af tilstrækkelige supplerende foranstaltninger, således dine personoplysninger sikres et passende beskyttelsesniveau, som i det væsentlige svarer til det, der sikres i EU/EØS.
Vi benytter forskellige retsgrundlag til overførelserne, alt efter i hvilket land modtageren af personoplysningerne er hjemhørende:
- Hvis vi overfører dine personoplysninger til parter i sikre tredjelande, som er godkendt af Europa-Kommissionens, anvender vi Europa-Kommissionens afgørelse om tilstrækkelighed som grundlag for overførsler i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 45.
- Dette omfatter hertil parter hjemhørende i USA, efter rammen i EU-US Data Privacy Framework til certificerede parter som grundlag for overførsler i henhold til forordningens artikel 45.
- Standardkontraktbestemmelser hjemles på baggrund af databeskyttelsesforordningens artikel 46, stk. 1, litra c.
- Vi kan undtagelsesvist overføre personoplysninger til parter uden for EU/EØS med udgangspunkt i de specifikke undtagelser i databeskyttelsesforordningens artikel 49, hvis overførslen f.eks. er nødvendigt for, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares af os.
Hvor længe bliver dine personoplysninger behandlet
Vi har som finansieringsvirksomhed behov for at behandle dine personoplysninger i længere tid end andre private dataansvarlige. Dette skyldes, at vi som finansielt institut er underlagt særlovgivning, som grundlæggende søger at styrke tilliden til den finansielle sektor.
AL Finans behandler derfor dine oplysninger, så længe det er krævet ved lov – eller så længe det er nødvendigt for at påvise vores efterlevelse af gældende lov og i øvrigt udgøre dokumentation for at fastlægge AL Finans’ retsstilling.
De enkelte sletteregler er fastsat på baggrund af den enkelte behandlings nødvendighed og af hensyn til de specifikke formål, som dine oplysninger er blevet registreret og anvendt til, eller som krævet ved lov til det givne formål. Når slettereglen træder i kraft, vil dine oplysninger blive slettet eller uigenkaldeligt anonymiseret.
Vi har forskellige processer, og derfor forskellige slettefrister. Herunder kan du se de vigtigste sletteregler:
- Efter hvidvaskloven og bogføringsloven opbevares oplysninger, dokumenter og registreringer indtil udgangen af et år, samt de 5 efterfølgende år efter forretningsforbindelsens ophør eller den enkelte transaktions gennemførelse.
- AL Finans gemmer de personoplysninger, som du har afgivet med henblik på at opnå et kundeforhold, i op til 15 måneder, selvom kundeforholdet ender med ikke at blive etableret. Det gør AL Finans for at sikre sig mod svig og dokumentere vurderingen af kunderne.
- Opbevaringsperioden kan forlænges, hvis markedsforholdene tilsiger en længere periode, fx i perioder med lang leveringstid på biler.
- I forbindelse med data der videregives til ekstern IT-leverandør ved udsendelse af brugerundersøgelser, gemmes disse oplysninger i 3 måneder efter udsendelse.
- Når der ved besøg på vores hjemmesider bliver lagret cookies, vil der ved de fleste tilfælde kun blive behandlet personoplysninger gennem en kortere periode. Nogle cookies vil dog kunne være aktive i op til 2 år efter besøget på hjemmesiden. De forskellige slettefrister for cookies kan læses i informationsteksten, der kommer fra ved oplysning om/accept af cookies.
- Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil dine relevante oplysninger blive slettet med det samme, når du har afmeldt nyhedsbrevet.
Dine rettigheder
Når dine personoplysninger behandles, har du som datasubjekt mulighed for at benytte en række rettigheder, jf. databeskyttelsesforordningen. Disse er:
Retten til indsigt
Denne rettighed kan du benytte for at få et overblik over hvilke oplysninger, som AL Finans behandler om dig. Det er derfor et vigtigt redskab til at forstå, om der eventuelt er behov for at gøre brug af de andre rettigheder som berigtigelse eller sletning.
Du har som udgangspunkt krav på alle dine personoplysninger, men der er dog en række undtagelser. Oplysninger om andre personer fremsendes som udgangspunkt ikke – særligt hvis det vil krænke deres rettigheder og frihedsrettigheder. Afslutningsvist fremsendes der ikke fortrolige oplysninger – f.eks. aktive undersøgelser af svindel og hvidvask eller forretningshemmeligheder.
Retten til indsigelse
Når en behandling sker på baggrund af en interesseafvejning, har du til enhver tid ret – på baggrund af din eventuelle særlige situation – til at gøre indsigelse mod behandlingen. AL Finans vil herefter gennemgå din henvendelse og vurderer, om behandlingen kan fortsætte – og i så fald oplyse, hvilke vægtige legitime grunde, som taler herfor – eller stoppe behandling for så vidt angår dine oplysninger.
Du har særlig ret til at gøre indsigelse mod vores brug af dine personoplysninger i forbindelse med direkte markedsføring, herunder profilering i tilknytning til et sådant formål. I dette tilfælde vil vi altid imødekomme din anmodning og stoppe den pågældende behandling.
Retten til ikke at være genstand for automatiske afgørelser
AL Finans foretager i visse tilfælde automatisk evaluering af dine personoplysninger, f.eks. automatisk analyse af dine økonomiske forhold og præferencer. Dette sker, hvis AL Finans f.eks. skal lave en lovpligtig kreditscore (hvor kunderne tildeles en karakter ud fra fastsatte økonomiske kriterier, for at vurdere AL Finans’ økonomiske stabilitet), kreditværdighedsvurdering (hvor AL Finans vurderer kundens samlede gæld, indkomst og udgifter for ud fra lovgivningsmæssige krav at vurdere, om kunden har råderum i sin økonomi til at betale de konkrete ydelser) eller for at målrette AL Finans’ markedsføring til dig – enten gennem cookies eller i forbindelse med nyhedsbreve.
AL Finans anvender i visse tilfælde automatiske afgørelser. Dette gør vi i de tilfælde hvor et angivet CPR-nr. ikke kan genkendes i CPR-registret, hvis en kunde er registreret i visse advarselsregistre og/eller hos kreditoplysningsbureauer, eller hvis der på en person er registreret udlæg. Du har i disse tilfælde mulighed for at få indsigt i, hvordan afgørelsen er truffet og konsekvenserne af behandlingen, og du har mulighed for en manuel behandling af den automatiske vurdering.
Retten til berigtigelse
AL Finans har bl.a. som kerneværdi at være en ansvarlig virksomhed. Dette betyder bl.a., at vi altid vil forsøge at behandle korrekte oplysninger, som er tilstrækkeligt opdateret. Det er dog ikke alle oplysninger, som vi modtager fra dig eller offentligt tilgængelige registre, og der kan derved opstå situationer, hvor vores oplysninger er ufuldstændige.
Hvis du, f.eks. ved gennemgang af materiale modtaget i forbindelse med en indsigtsanmodning, opdager, at dine personoplysninger ikke er korrekte, har du krav på at anmode om oplysningernes berigtigelse.
Retten til sletning
Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger behandlet af AL Finans. Det vil dog i praksis kun være få oplysninger, som AL Finans på baggrund af en anmodning kan slette.
Alle oplysninger, som ikke længere er nødvendige for at leve op til gældende lov eller andre formål, hvortil de blev indsamlet, bliver allerede slettet automatisk på baggrund af vores interne sletteregler. De retlige forpligtelser, som følger af hvidvaskloven og bogføringsloven, forhindrer dog grundlæggende sletning, da det ikke skal være muligt for at svindlere og andre bagmænd sletter deres finansielle ’fodspor’. Finansielle virksomheder har derfor sjældent mulighed for at imødekomme en fuldkommen sletningsanmodning.
Retten til begrænsning af behandling
Hvis dine oplysninger er urigtige eller, hvis du har gjort indsigelse mod vores brug af oplysningerne, har du ret til at få begrænset brugen af dine personoplysninger til opbevaring, indtil vi kan kontrollere, at oplysningerne er korrekte, eller om vores legitime interesser går forud for dine interesser.
Retten til at trække dit samtykke tilbage
Et samtykke er frivilligt givet uden modydelse, og skal derfor altid kunne trækkes frit tilbage. Hvis du har givet samtykke til en behandling af dine oplysninger til AL Finans – og efterfølgende vælger at trække dit samtykke tilbage, vil vi, så vidt loven tillader, stoppe behandlingen og slette eventuelle oplysninger du har opgivet til os. Dette kan dog betyde, at vi ikke kan tilbyde en række ydelser.
Hvis du har givet samtykke til, at vi må behandle dine oplysninger for at indgå en aftale, behandler vi dine oplysninger til dette formål. Hvis du efterfølgende indgår en aftale med AL Finans vil samtykket ikke længere være grundlaget for behandlingen af dine oplysninger, og det kan derfor ikke trækkes tilbage.
Et samtykke, som kun er givet til et enkelt formål (f.eks. en enkeltstående fremsendelse af oplysninger til en tredjepart), et såkaldt engangssamtykke, kan ikke trækkes tilbage, da der ikke sker en løbende aktiv behandling.
Retten til dataportabilitet
Hvis dine oplysninger behandles alene på baggrund af dit samtykke eller er baseret på en kontrakt, kan du anmode om en kopi af oplysningerne i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
Undtagelser, som oplistet under retten til indsigt, finder dog igen anvendelse.
Klageadgang
Hvis du har spørgsmål eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder, så er du altid velkommen til at kontakte os.
Vi kan kontaktes på:
- Telefon 43 43 49 00
- gdpr@al-finans.dk
- Post: Sluseholmen 2, 2450 København SV
AL Finans har udpeget en databeskyttelsesrådgiver, som fører tilsyn med vores behandling af personoplysninger.
Vores databeskyttelsesrådgiver kan kontaktes på:
- E-mail: dpo@al-bank.dk
Hvis du ikke er tilfreds med, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet på:
- E-mail: dt@datatilsynet.dk
- Telefon: 33 19 32 00
- Post: Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby